?php>
W niedzielę zakończyła się rywalizacja sportowców w ramach mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym Planicy. Na pewno kibice zapamiętają te zawody z wielkich emocji, które były udziałem najlepszych sportowców globu, ale nie zabrakło także wpadek organizatorów. Zapamiętamy choćby te z przelicznikami za wiatr podczas konkursu skoków narciarskich kobiet. Mistrzostwa świata w Słowenii zostaną zapamiętane też jako najbardziej ekologiczne w historii. O co zadbali organizatorzy wspólnie ze sponsorami.
?php>?php>
?php>
?php>
?php>
?php>
?php>
Mistrzostwa świata w Planicy dobiegły końca, ale o samych zawodach będzie się mówić zapewne jeszcze długo. Organizatorzy zawodów, wraz z firmą Stora Enso postarali się, by były to najbardziej przyjazne dla środowiska mistrzostwa w historii. W słoweńskim kurorcie zastosowano ekologiczne produkty. Wykorzystywali je podczas zawodów przez sportowców, wolontariuszy, media i personel eventowy. Paleta tych produktów była spora. Między innymi drewniane podesty, materiały budowlane użyte do budowy obiektów. A także kubki do picia, tace cateringowe dla wolontariuszy oraz wydrukowane w 3D biokompozytowe meble do strefy VIP. Wszystkie użyte materiały były odnawialne i nadawały się do recyklingu. Ponadto podczas ceremonii medalowej organizatorzy zastąpili kwiaty sadzonkami świerków, przeznaczonymi do nasadzeń w lasach.
?php>W wywiadzie przed mistrzostwami świata o działaniach na rzecz ekologii mówił wiceprezes ds. marki i komunikacji w firmie Stora Enso. - Mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w Planicy dotrą łącznie do około 450 milionów ludzi, dając możliwość promowania odnawialnych materiałów i pokazując jednocześnie, że ludzie mogą realnie ograniczyć emisję dwutlenku węgla w swoich codziennych wyborach. Oprócz dostarczania produktów i rozwiązań ze źródeł odnawialnych podczas zawodów, współpracujemy z lokalną społecznością Planicy, aby zmieniać świadomość na temat zrównoważonych działań związanych z wydarzeniami sportowymi - powiedział mediom Rene Hansen. Firma, której jest wiceprezesem to jeden z głównych sponsorów MŚ.
?php>Lokalne działania?php>
W ramach projektu Zielona Planica 2023 włączono do akcji zostali także kibiców oraz mieszkańców pobliskich miejscowości. Kibiców namawiano do spaceru w kierunku Planica Nordic Centre. Miało to promować zrównoważoną mobilność. W 21 okolicznych szkołach odbyły sie zajęcia o tym, jak być kibicem przyjaznym dla środowiska. Była to akcja promująca ekologię oraz czempionat w Planicy.
?php>Źródło: marketscreener.com
?php>
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz