Zamknij

Biegi narciarskie. Johaug wściekła na MKOL. "Nie wiem czy to zgodne z prawem"

Maciej TrybońMaciej Tryboń 14:53, 09.01.2025 Aktualizacja: 20:10, 09.01.2025
Skomentuj fot. Julia Piątkowska fot. Julia Piątkowska

Wizerunek Therese Johaug zostały wykorzystane do lokowania przyszłorocznych igrzysk olimpijskich we Włoszech. Sytuacja wywołała oburzenie w Norwegii. Sama zawodniczka twierdzi, że MKOL nie pytał jej o zgodę, a ona nie zamierza startować w imprezie czterolecia. Międzynarodowy Komitet Olimpijski odpiera jednak zarzuty.

Międzynarodowy Komitet Olimpijski wykorzystuje wizerunek Therese Johaug do promocji igrzysk w Cortina d’Ampezzo. Zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie zdjęcia zawodniczki pojawiają się jako posty związane ze sprzedażą biletów. Gwiazda biegów narciarskich nie kryje zaskoczenia sytuacją, zwłaszcza że nie planuje startu we Włoszech.

- Nie otrzymałam żadnej prośby w tej sprawie, więc tak naprawdę nie wiem, czy jest to zgodne z prawem - mówi sportsmenka w rozmowie z NRK.

Therese Johaug zapowiedziała, że zbada sprawę i podejmie w razie konieczności odpowiednie kroki. Biegaczka narciarska uważa, że nie ma nic przeciwko, aby jej wizerunek promował dyscyplinę, jednak chciałaby zostać, chociaż zapytana o zgodę.

-I tak za rok tam (na igrzyska olimpijskich) nie pojadę - dodaje jednoznacznie.  

Reklama może wprowadzać w błąd, uważa norweski socjolog i ekspert ds. marketingu Trond Blindheim z Kristiania University College.

W pewnym sensie jest to marketing wprowadzający w błąd, ale pytanie brzmi, jakiego rodzaju umowy ma MKOL z różnymi sportowcami. Jeśli pozwolono im z tego korzystać, jeśli jest to zapisane w umowach i istnieje dochód z tego dla zawodników, to jest to w porządku - mówi Blindheim NRK.

- Therese Johug nie będzie brała udziału w igrzyskach, więc można to zinterpretować jako marketing pod fałszywą flagą - dodaje stanowczo ekspert.

MKOL odpiera zarzuty

MKOl nazywa „powszechną praktyką” wykorzystywanie zdjęć z poprzednich igrzysk olimpijskich do promowania następnych.

– Zdjęcie nie przedstawia konkretnego sportowca, ale raczej  popularnego sportowca z poprzedniej edycji igrzysk olimpijskich – pisze w e-mailu do NRK rzecznik MKOl.

Nie odpowiedzieli na pytania, czy może to być reklama wprowadzająca w błąd.

Źródło: NRK

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%