Pierwszego dnia czerwca bieżącego roku Rada Międzynarodowej Federacji Narciarskiej (FIS) odbyła w formie zdalnej spotkanie, podczas którego pochylono się między innymi nad kwestiami dotyczącymi rywalizacji w biegach narciarskich. Efektem obrad było zatwierdzenie ważnych i przełomowych dla tej dyscypliny sportu zmian.
?php>?php>
?php>
Odroczony zakaz?php>
Jak pisaliśmy jakiś czas temu, jednym z priorytetowych wyzwań stojących przed Międzynarodową Federacją Narciarską jest zmniejszenie dysproporcji dotyczących możliwości smarowania nart, jakie występują między krajami uznawanymi powszechnie za potęgi narciarstwa biegowego, a nacjami posiadającymi pod tym względem mniej bogate tradycje. W związku z tym od pewnego czasu coraz głośniej podnosi się kwestię wprowadzenia zakazu stosowania fluoru. Podczas wtorkowego posiedzenia o kolejny rok zdecydowano się odroczyć ewentualne restrykcje dotyczące tej materii. Wszystkiemu winna jest pandemia, przez którą w minionym sezonie nie można było przeprowadzić kompleksowych testów działania maszyny Flourine Tracker. Urządzenie to - jak zakłada się - winno natychmiast wykrywać obecność smaru z fluorem na nartach.
?php>?php>
Zmiany w team sprintach?php>
Kolejnym efektem czerwcowych obrad jest podjęcie decyzji dotyczącej zmiany zasad kwalifikacji do finałowej rywalizacji w sprintach drużynowych. Do tej pory w konkurencji tej z dwóch półfinałów bezpośredni awans do finału miały zapewnione po dwie pierwsze drużyny, zaś pozostałe sześć ekip nazywano "szczęśliwymi przegranymi". Zgodnie z nowymi zasadami, do finałowego starcia awansują teraz nie po dwa, a po cztery zespoły z każdego półfinału. Brakującą dziesiątkę uzupełnić zaś mają dwie ekipy "lucky loserów"
?php>?php>
Ograniczenie podróży?php>
Trwająca pandemia koronawirusa wymusiła na decydentach federacji sportów zimowych podjęcie działań, mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa uczestników poszczególnych zawodów. Jednym z rezultatów ostatniego posiedzenia jest zatwierdzenie pomysłu wprowadzenia - podzielonego na pięć bloków - kalendarza, którego kształt miałby realnie wpłynąć na ograniczenie liczby podróży w trakcie sezonu. Więcej szczegółów odnośnie tego tematu ma zostać podane do wiadomości w późniejszym terminie.
?php>Źródło: fis-ski.com
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz