Skoczkowie w reklamach – przegląd najciekawszych występów, tym razem nie na skoczni

Fot. play.pl

Fot. play.pl

Co mają ze sobą wspólnego: kocia karma, usługi bankowe, Paluszki Beskidzkie i Meble Ziobro? Wszystkie te produkty były lub nadal są reklamowane przez skoczków narciarskich. Przedstawiamy mniej i bardziej zaskakujące kreacje reklamowe z ich udziałem.

Reklama dźwignią handlu

O prawdziwości tego zdania dobrze wiedzą ci, którzy swoje produkty promują z pomocą znanych, lubianych i utytułowanych osób. Wszystkie te kryteria idealnie spełniają sportowcy, dlatego też często firmują swoimi nazwiskami produkty najróżniejszych rodzajów. Wiele z tych kooperacji wynika z kontraktów sponsorskich federacji narodowych, nie zmienia to jednak faktu, że firmy chętnie korzystają z ich wizerunku. Obserwując współprace reklamowe skoczków narciarskich można zauważyć, że najczęściej promują:

  • odzież sportową (4F, Adidas, Under Armour, Huligans) oraz wizytową (Bytom, Vistula),
  • sieci komórkowe i aplikacje mobilne (Play, Samsung, Telemach), rozwiązania do druku (Konica Minolta),
  • usługi bankowe i ubezpieczeniowe (Volksbank, Met Life),
  • przekąski i napoje (Milka, Paluszki Beskidzkie, Manner, Nudossi, Red Bull, Ustronianka, Teekanne); karma dla zwierząt (Theo),
  • meble (Meble Ziobro) i sprzęt AGD (Gorenje),
  • materiały budowlane (Isover, Atlas) i produkty przerobu ropy naftowej (Lotos), nawozy (Grupa Azoty).




Potknąłeś się o próg?

Potencjał drzemiący w polskich skokach ciekawie wykorzystał Play. Na początku sezonu 2014/2015 sieć komórkowa wyemitowała w telewizji serię reklam promujących usługi Zasięg Czterech Sieci i Stan Darmowy z polskimi sportowcami w rolach głównych (Kubacki, Murańka, Stoch, Ziobro). Lekki humor nawiązujący do nazewnictwa stosowanego w tym sporcie oraz bezkonkurencyjne hasło „Potknąłeś się o próg?!” sprawiły, że spot reklamowy zapadł w pamięć nie tylko fanom skoków.

W Słowenii wizerunek skoczków do promowania swoich usług wykorzystywał operator telefonii komórkowej, Telemach.

Pozostając wciąż w temacie telefonów nie sposób nie wspomnieć Piotra Żyły, który w okresie poprzedzającym Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Soczi brał udział w kampani promującej aplikacje mobilne na smartfona Galaxy S5.

Strategię podobną do przyjętej przez Play przyjął austriacki Volksbank. Jeden z największych banków austriackich od ponad 10 lat angażuje skoczków narciarskich oraz ich trenerów w reklamowanie swoich usług. Sportowcy, w kampanii nazywani Die Superadlers czyli Superorły, regularnie pojawiają się w humorystycznych spotach wzbogaconych o interesującą fabułę. Naszą ulubioną reklamą Volksbanku jest Schanze (skocznia).

Czy skoczkowie jedzą słodycze?

To pytanie, które od lat nurtuje wszystkich tych, którym ślinka cieknie na widok czekolady Milki czy wafelków Manner. Ich regularne dostawy mają w kontrakcie m. in. Andreas Wellinger i Stefan Kraft.

Najdłużej współpracującą ze skoczkami firmą z branży spożywczej jest Milka (automatycznie mamy przed oczami Martina Schmitta i jego fioletowe włosy). Wykreowała ona drużynę ambasadorów marki zwaną Milka Ski Stars składającą się ze znanych w Europie sportowców uprawiających dyscypliny zimowe. W tej grupie znalazł się również Andreas Wellinger. Dodajmy, że od dwóch sezonów “fioletowa krowa” sponsoruje też polskich skoczków.

Z kolei w “drużynie” Mannera skakali lub nadal skaczą: Stefan Kraft, Dawid Kubacki, Manuel Fettner, Severin Freund, Daniel Huber, Andreas Kofler, Jan Hoerl, Pius Paschke, czy Karl Geiger.

Skoczek narciarski 2020
fot. manner.com

“Słodkie” kooperacje lubi też Richard Freitag, który reklamował swego czasu krem orzechowy Nudossi.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Richard Freitag (@freitag.richard)

Słone przekąski, a konkretnie Paluszki Beskidzkie, to domena Piotra Żyły, który pochodzi właśnie z Beskidu Śląskiego.

Czy Maciej Kot ma kota? Nie znamy odpowiedzi na to pytanie (jeśli Wy znacie, to dajcie znać), ale wiemy na pewno, że zawodnik z Zakopanego ma na swoim koncie występ w reklamie karmy dla kotów Teo.



Moda na sport i grę zespołową

Podamy teraz kilka faktów, o których mogliście jeszcze nie słyszeć:

  • żona Stefana Huli szyje kombinezony dla skoczków pod marką Huligans,
  • Kamil Stoch dwukrotnie kooperował z marką 4F: w kampanii “Challenge yourself. Everyday” oraz przy promocji kolekcji kapsułowej firmowanej hasłem “100CH x 4F”,
  • polscy kadrowicze posłużyli za modeli w kampaniach reklamowych garniturów dla marek Bytom i Vistula,
  • własne marki odzieżowe rozwijają Kamil Stoch (Kamiland) i Piotr Żyła (Heho). W ofercie Kamilandu znajdziecie czapki, w których podczas konkursów PŚ występuje Kamil, a także bluzy, kurtki i akcesoria. Piotr Żyła to z kolei ekspert od “czapek z charakterem” i skarpet w zabawne wzory,
  • Jan Ziobro, Klemens Murańka, Roman Koudelka i Jakub Janda posiadają własne kolekcje mebli w ofercie Mebli Ziobro,
  • ale sport to nie tylko arena komercyjnych rozgrywek, to również siła odwołując się do emocji kibiców i sprawiająca, że przekaz społeczny staje się szczególnie mocny. Plejada polskich sportowców, również skoczkowie narciarscy, wystąpiła w kampanii społecznej „Nie zwolnieniom z wf-u”.

Obecność skoczków w niektórych reklamach zaskakuje, w innych wywołuje uśmiech, a w jeszcze innych – salwy śmiechu. Nie można jednak zaprzeczyć temu, że widok ulubionego sportowca w innej roli niż ta, do której się przyzwyczailiśmy, zawsze intryguje i cieszy.

Źródło: informacja własna

%d bloggers like this: