Przyszłoroczne RAW Air także bez Trondheim

Jak informuje Międzynarodowa Federacja Narciarska, konkursy na skoczni Granasen w Trondheim, które miały odbyć się w ramach przyszłorocznej edycji RAW Air, nie dojdą do skutku. W ich miejsce rozegrana zostanie dodatkowa rywalizacja w Lillehammer. Jako przyczynę podjętej decyzji, Skandynawowie podają problemy techniczne, wynikające z opóźnień w modernizacji kompleksu.

Pucharowa karuzela po raz kolejny nie zawita do Trondheim

Zawody w blisko 200-tysięcznym Trondheim miały odbyć się 16 marca 2023 roku. Skocznia Granasen była bowiem tradycyjnym przystankiem w ramach rozgrywanego od 2017 turnieju RAW Air. Kompleks od 2021 roku przechodzi jednak kompleksową modernizację z myślą o mistrzostwach świata w narciarstwie klasycznym, które rozegraną zostaną w tym norweskim mieście w 2025 roku. Jak informują lokalne media, a także Międzynarodowa Federacja Narciarska, Norwegowie zrezygnowali z organizacji zawodów w sezonie 2022/23 z powodu problemów technicznych. W rzeczywistości chodzi jednak o opóźnienie w budowie obiektów wynikające m.in. z obecnej sytuacji na świecie. W zamian za to zaplanowano dodatkowy konkurs w Lillehammer.

– Spory wpływ na podjętą decyzję, miała trwająca wojna w Ukrainie oraz pandemia koronawirusa. Doprowadziło to do trudności w dostawie materiałów budowlanych, a co za tym idzie opóźnień w budowie. Nie spowoduje to jednak znaczących przesunięć w realizacji zadania. Sama budowa skoczni przebiega zgodnie z planem. Opóźnienia dotyczą głównie pozostałej części infrastruktury wchodzącej w skład kompleksu – przekazała dyrektor ds. kultury i sportu w gminie Trondheim – Ola By Rise.

Na ten moment budowa modernizowanego kompleksu ma się zakończyć latem 2023 roku.

Przypomnijmy, że po raz ostatni norweskie Trondheim było przystankiem rywalizacji w ramach RAW Air w 2019 roku. Wówczas najlepsi okazali się Ryoyu Kobayashi wśród mężczyzn oraz Norweżka Maren Lundby w zawodach kobiet. W kolejnych latach konkursy nie doszły do skutku z powodu trwającej pandemii covid-19 (2020,2021) oraz wspomnianego remontu (2022).

źródło: NTB/fis-ski.com